Munkaközösségek
Munkaközösségek
A munkaközösségek tevékenysége, feladatai
A nevelő- oktató munkát és a vele szoros kapcsolatban lévő szakmai gyakorlati képzést végző nevelőtestület tagjai szakterületeik szerint
munkaközösségekbe szerveződnek. A munkaközösségek szakmai, módszertani kérdésekben segítséget adnak a nevelési- oktatási intézményben folyó munka tervezéséhez, szervezéséhez, ellenőrzéséhez. A pedagógusok kezdeményezésére intézmények közötti munkaközösség is létrehozható.
Munkaközösség – vezető oktató
1. Osztályfőnöki munkaközösség: Dobákné Kertai Henrietta igazgatóhelyettes, koordináló vezető
2. Közismereti munkaközösség
Humán és Idegen nyelvi: Pakodi Beáta
Reál: Vitézné Jung Veronika
Testnevelés: Kürtösi Árpád
3. innovációs munkaközösség: Nemes Szabolcs
4. Szakmai munkaközösség: Varga Veronika
A munkaközösség tagjai munkaközösség vezető oktatót választanak évenként, a munkaközösség tevékenységének szervezésére, irányítására, koordinálására.
A munkaközösségek tevékenysége
A munkaközösségek feladatait a közoktatási intézmény pedagógiai programja és éves munkaterve irányozza elő.
A nevelőtestület feladat- átruházása alapján a szakmai munkaközösségek az alábbi tevékenységeket folytatják
- biztosítják az intézményben folyó nevelő- oktató munka jó szakmai színvonalát, minõségét,
- fejlesztik a szaktantárgyi oktatás tartalmát, tökéletesítik a módszertani eljárásokat,
- végzik a tantárgy -csoportjukkal kapcsolatos pályázatok és tanulmányi versenyek kiírását, lebonyolítását, ezek elbírálását, valamint az eredmények kihirdetését,
- kialakítják az egységes követelményrendszert, felmérik és értékelik a tanulók ismeretszintjét,
- szervezik a pedagógusok továbbképzését,
- összeállítják az intézmény számára a felvételi, érettségi, stb. vizsgák írásbeli és szóbeli feladat-, és tételsorait, ezeket értékelik,
- az intézmény fejlődése érdekében pedagógiai kísérleteket végeznek,
- javaslatot adnak a költségvetésben rendelkezésre álló szakmai elõirányzatok felhasználására,
- támogatják a pályakezdő pedagógusok munkáját.
A munkaközösségben folyó munkáról a féléveket záró tantestületi értekezleteken értékelő- elemző beszámolót adnak.
Az iskola jelenlegi személyi állománya alkalmas a feladat ellátására, létszám fejlesztést a szakmai programok felfutása kis mértékben és fokozatosan az elkövetkezendő években igényel.
A pedagógiai programból adódó szükséges át- és továbbképzéseken a tantestület tagjai - továbbképzési terv alapján - részt vesznek.