Munkaközösségek
Munkaközösségek
A munkaközösségek tevékenysége, feladatai
A nevelő- oktató munkát és a vele szoros kapcsolatban lévő szakmai gyakorlati képzést végző nevelőtestület tagjai szakterületeik szerint munkaközösségekbe szerveződnek. A munkaközösségek szakmai, módszertani kérdésekben segítséget adnak a nevelési- oktatási intézményben folyó munka tervezéséhez, szervezéséhez, ellenőrzéséhez. A pedagógusok kezdeményezésére intézmények közötti munkaközösség is létrehozható.
Munkaközösség – vezető oktató
1. Osztályfőnöki munkaközösség: Dobákné Kertai Henrietta igazgatóhelyettes, koordináló vezető
2. Humán munkaközösség: Tímár-Bankó Anna
3. Idegen nyelvi munkaközösség: Pakodi Beáta
4. Reál munkaközösség: Vitézné Jung Veronika
5. Innovációs munkaközösség: Nemes Szabolcs
6. Szakmai munkaközösség: Varga Veronika
A munkaközösség tagjai munkaközösség vezető oktatót választanak évenként, a munkaközösség tevékenységének szervezésére, irányítására, koordinálására. A munkaközösségek tevékenysége A munkaközösségek feladatait a közoktatási intézmény szakmai programja és éves munkaterve irányozza elő. A nevelőtestület feladat- átruházása alapján a szakmai munkaközösségek az alábbi tevékenységeket folytatják
- biztosítják az intézményben folyó nevelő- oktató munka jó szakmai színvonalát, minõségét, - fejlesztik a szaktantárgyi oktatás tartalmát, tökéletesítik a módszertani eljárásokat, - végzik a tantárgy -csoportjukkal kapcsolatos pályázatok és tanulmányi versenyek kiírását, lebonyolítását, ezek elbírálását, valamint az eredmények kihirdetését, - kialakítják az egységes követelményrendszert, felmérik és értékelik a tanulók ismeretszintjét, - szervezik a pedagógusok továbbképzését, - összeállítják az intézmény számára a felvételi, érettségi, stb. vizsgák írásbeli és szóbeli feladat-, és tételsorait, ezeket értékelik, - az intézmény fejlődése érdekében pedagógiai kísérleteket végeznek, - javaslatot adnak a költségvetésben rendelkezésre álló szakmai elõirányzatok felhasználására, - támogatják a pályakezdő pedagógusok munkáját.
A munkaközösségben folyó munkáról a féléveket záró tantestületi értekezleteken értékelő- elemző beszámolót adnak. Az iskola jelenlegi személyi állománya alkalmas a feladat ellátására, létszám fejlesztést a szakmai programok felfutása kis mértékben és fokozatosan az elkövetkezendő években igényel. A pedagógiai programból adódó szükséges át- és továbbképzéseken a tantestület tagjai - továbbképzési terv alapján - részt veszne

